Tidak rugi sesekali berbelanja untuk insan yang tersayang. Diri terasa dihargai dan kasih-sayang melimpah-ruah untuk insan yang tercinta.

Justeru itu, Nur Iman Chocolate menawarkan homemade coklat istimewa yang bermutu tinggi dengan harga yang sangat berpatutan yang amat sesuai dijadikan sebagai hadiah untuk yang tersayang, cenderahati sempena majlis pertunangan, pernikahan, cukur jambul, majlis makan malam, juga majlis kesyukuran. Juga sesuai dijadikan hantaran sempena hari pernikahan. Packaging yang disediakan juga terdiri dari pelbagai jenis kotak dengan harga yang berbeza.

Tuesday, July 27, 2010

TAHUKAH ANDA?

Salam Sejahtera & terima kasih kerana mengunjungi Nur Iman Chocolates.

Tahukah anda? Koko mempunyai khasiat dan kebaikannya yang tersendiri, di antaranya:

1) Bukan penyebab kegemukan - coklat bukan penyebab kegemukan kerana zat di dalam pes koko dapat menghalang pencernaan dan penyerapan lemak.

2) Baik untuk Jantung - koko adalah makanan yang kaya dengan antioksidan flavonoids yang dapat mengurangkan kematian berpunca daripada penyakit koronari jantung.

3) Mengawal tekanan darah - coklat pahit mengandungi flavanoids iaitu sejenis antioksidan yg boleh membantu mengurangkan tekanan darah serta meningkatkan metabolisme badan untuk menukar gula di dalam makanan menjadi tenaga.

4) Mengawal kencing manis - kandungan antioksidan polifenol di dalam koko membantu menghalang penyakit kencing manis.

5) Menghalang Jerawat dan Parut - asid linoleik di dalam lemak koko dapat membantu pertumbuhan parut dan jerawat.

6) Baik untuk kulit - lemak koko mengandungi 34 ke 36 peratus asid oleik yang boleh bertindak sebaga perapi, 31 ke 35 peratus asid stearik, berupaya melembapkan kulit dan vitamin E yg bertindak sebagai antioksidan.


- petikan daripada Buku Terokai Rahsia Coklat Bersama Chef Amer terbitan Berita Publishing.

No comments:

Post a Comment